torsdag 16 februari 2012

Lägarbesök och hyfs

Idag har Aron varit hos läkaren för rutinbesök. Vägde 5.9 kilo och var 59 cm lång...mammas lilla rejäla älsklingsklimp ;)  Så skönt att veta att han ligger inom normalkurvan. Fick även vaccinationer idag och det tyckte han inte var lika kul....inte det minsta....
Dessutom har vi fått ett litet stretchschema för hans nackmuskler. Han föredrar nämligen att ligga med huvudet åt höger, vilket gjort att nackmusklerna till vä behövs stretchas ut lite. Påtalade detta för en månad sedan på läkarbesöket, men då lyssnade de inte på mig.

I väntan på läkaren


Tänkte på det här med allmänt hyfs och uppfostran hos folk. Häromdagen var jag på posten och hämtade ut ett paket. Hade då Aron med mig i bilbarnstolen. På vägen ut har jag alltså barnstolen i ena armen och ett paket under andra armen (dessutom handväskan). Stannar till och ska försöka öppna ytterdörren vilket inte är så lätt när man har händerna fulla. Lyckas tillslut få upp dörren och går ut.....MEN jag ser genom rutan att utanför står en gubbe och bara glor på mig och väntar på att JAG ska öppna dörren. Han gör alltså ingen antydan till att hjälpa mig, dessutom får JAG hålla upp dörren åt HONOM och inte ett tack man får....skitgubbe!!!
Annars brukar folk vara snabba med att hjälpa till, hålla upp dörrar och erbjuda sittplats här i USA.

5 kommentarer:

  1. Härligt att han växer så fint, fina Aron!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jäkla gubbe!
    Tur du har söt liten kille.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lilla söta fina Aron...
    Nu är det dock gjort.

    Såna människor, alltså, jag hade faktiskt slängt igen dörren på han [förmodligen inte om jag stått där själv]...jävla gubbe.
    Och jag fick också den uppfattningen när vi var i USA, att alla är väldigt hjälpsamma och snälla med allt, direkt. Så han måste varit ett undantag.

    Hoppas ni får en god natt [antar jag]. Kramar.

    SvaraRadera
  4. Härligt att han växer bra!
    Dumma gubbe!

    SvaraRadera
  5. Vilken rikspucko! Sånt kan man ju blir lite halvt skitsur över!

    Åh, Lily vaccinerades också häromveckan! Usch, det gjorde ont i mammahjärtat! Stackars lilla nacken! Inte lätt att vara liten inte!

    Vad söt han är i sin lilla stol <3

    Kram från oss!

    SvaraRadera