onsdag 8 februari 2012

Första vårtecknen

 Tog en promenad idag i det härliga vädret och hittade första tussilagon :)  Hoppas våren snart kommer hit. Klimatet här är ungefär som i Sverige, fast vi har mycket varmare och längre somrar och höstar. Förra året tog jag av mig jackan i mars och tog på den igen i november :)

Hur är det i Sverige, har ni sett några vårtecken än? Snödropparna börjar väl titta upp?





 Vill även hälsa mina "nygamla" följare välkomna:
Lilla H & Jag
Luiza


Hoppas ni har en härlig dag!

Kram!!

8 kommentarer:

  1. Hehehe, ja, möjligtvis i Skåneland...för här[Stockholm] är det fullt ös med snö. Snöade idag, faktiskt. Marken är täckt med det vita, underbara .

    Jag längtar till det smälter och man börjar få lite mer vårkänsla, men det lär dröja.
    Hatar januaro och februari månad. Vi brukar resa bort då, men nu har vi ingen lust och inte råd heller, när vi väntar smått. Och det överväger det mesta.

    Vilken underbar liten skrutt ni har där.
    Riktigt söt.

    Visst har de fina kläder på KappAhl, men jag gissar att det går att hitta ggr sötare i USA...Och jag kommer nog inte kunna hålla igen plånkan så värst mycket. Ett och annat plagg lär följa med hem i kassen =).

    Ha en fin dag, eller kväll...vet inte riktigt tidsskillnaden...

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu vill man har våååår!! Längtar så jag blir galen. ush ja, de månaderna är bra tråkiga. Mars vet man aldrig...det kan vara vår och ganska skönt, men också en riktig skitmånad ;)

      Har också svårt att hålla i plånboken. Idag fick en mysdress från Puma komma med hem ;)

      Tidsskillnaden är -6 timmar från sverige (när kockan är 12.00 hemma, är den 06.00 här)

      Kram

      Radera
  2. Kul att hitta hit till den nya bloggen. Här är det snö och kallt! ingen vår i sikte :(

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Så söt han är<3
    Vad härligt med vårtecken, det kommer nog dröja här:( Bor i Småland och vi har haft mellan -5 och -20 under ca 1½ veckas tid. Inte alls kul! Längtar verkligen efter våren nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ush!! Ja, det har ju varit ganska kallt de senaste vintrarna. Hoppas ni inte får lika mycket som det varit de senaste åren.

      Kram

      Radera
  4. Oh så söt han är & vad skoj att du äntligen börjat blogga igen! :)
    Stor kram Nina.

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!
    Så roligt att du tittade in :)
    Hoppas allt är bra med dig!

    Kram

    SvaraRadera