måndag 13 februari 2012

Första gråa håren

Tror jag hämtat mig från de otrevliga upplevelsen i lördags kväll. Aron satte på något sätt sig i halsen och fick verkligen inte luft. Jag såg hur han blev alldeles stel som en pinne och panik i ögonen, ansiktet var lila. Jag vet knappt hur jag gjorde, men lade honom över min arm och dunkade i ryggen. Efter lååånga sekunder så släppte det nog av sig självt.....men herrejävlar vad rädd jag blev!!! Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv och det enda jag kunde tänka på var hur jag skulle få honom att andas igen och hur lång tid det skulle ta för ambulansen att komma hit....

Som TUR är, så gick det bra denna gång men nu har jag sagt åt honom att inte skrämma sin mamma så igen....aldrig någonsin! Tyvärr tror jag inte det är sista gången han skrämmer mig till en hjärtinfarkt. Är övertygad att jag fick en hög gråa hårstrån i alla fall ;)

Idag blir det en tur till posten för att hämta ut paket från Sverige och lunch med en vän i trappuppgången brevid :)

Kram!!

8 kommentarer:

  1. Men fy vilken hemsk upplevelse det måste ha varit! Skönt att det gick så bra vännen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Usch, vilken hemsk upplevelse! Tur att all gick bra.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Har varit med om samma sak. Fy h...te vad rädd jag blev. Tur att det gick bra för din lille iaf!

    SvaraRadera
  4. Fy så obehagligt. Tur att det gick bra.

    SvaraRadera
  5. Usch och fy vad läskigt!! Skönt att det gick bra!

    SvaraRadera
  6. sv:
    Det blir södra Spanien och stad men förhoppningsvis lite bad om vädret tillåter. Det har varit lite kallt där just nu. Runt 10-15 grader och blåsigt men nästa vecka skulle det tydligen bli uppåt 22 grader. Gilla! Men som sagt kan det nog variera.

    SvaraRadera
  7. Tack för dina fina ord, hela tiden!!!!
    Jag är verkligen så glad att jag har er alla.

    Fyyy, vad hemskt med den incidenten...jag förstår att du blev livrädd, och beundrar den snabba reaktionen, jag vet inte om jag hade blivit paralyserad nämligen...

    Jag har full empati för alla sköterskor och all personal "under" läkarna. De får nog ta en del från dem...han var en riktig sån där , idiot, faktiskt. Den sköterskan som fick ta hans skit, såg inte glad ut, även om hon försökte tvinga fram ett leende...
    Stå på er!!!

    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  8. Usch då! Tur att det gick bra!! Kram

    SvaraRadera