söndag 27 januari 2013

Delade känslor

Kommit in i en period där jag har svårt att sova. Somnar för det mesta lätt och snabbt, men vaknar efter ett par timmar och är klarvaken (ofta då i några timmar). Tror själv att det kan bero på att jag tänker mycket på hemflytten. Huvudet fylls (naturligtvis nattetid) med alla möjliga tankar. Försöker för det mesta tränga undan dem och tänka att; detta är ändå inget jag kan lösa nu. Men...ni vet hur det är, de mal några timmar.
Detta i sin tur gör att jag blir trött på dagen, får dåligt samvete för att jag inte orkar lika mycket och blir orolig över att Aron blir understimulerad. Alltid något att oroa sig över...och jag är expert att oroa mig...över allt...

Största orosmomenter nu är flytten och flygresan (är flygrädd).

Dessutom känner jag på något sätt att det ska bli väldigt tråkigt att lämna USA, att lämna platsen där Aron föddes och där vi bott i några år. Men lägger man för- och nackdelar mot varandra så vinner helt klart fördelarna med att flytta hem. Men jag lovar...kommer fälla en och annan tår den dagen vi säger hejdå till detta fantastiska äventyr.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Förstår att det är dubblakänslor.

    SvaraRadera
  2. Ja det förstår jag verkligen, har själv svårt med stora förändringar och är extremt flygrädd. Hoppas du får sova bättre snart. Kram!

    SvaraRadera