tisdag 5 juni 2012

Sluta amma...

Ska sluta med amningen nu, blir bara en gång om dagen nu för tiden och inte ens då finns det tillräckligt. Såååå....det är väl dags att sluta.
Vet inte varför, men jag är kluven. Å ena sidan så ska det bli skönt att sluta, kunna äta vad man vill och dricka ett glas vin på fredagskvällen. Men samtidigt känner jag sorg och blir ledsen när jag tänker på det. Varför känner jag så? Kan det vara så att jag nu släpper den sista kroppsliga kopplingen till det min kropp presterat under sista året. Nu går den tillbaka till som den var...när vi var ofrivilligt barnlösa... Kan mina känslor vara kopplade dit?


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Åååh, jag känner samma sak!
    Trots att jag vill sluta amma så att vi kan komma igång med syskonförsöket, så känns det... sorgligt på något sätt. Kanske är det så att många känner så?

    Kramar på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna inför syskonförsöket! Ska bli intressant att få följa med på den resan också :)

      Kramar

      Radera
  2. Det är nog många som känner så.

    SvaraRadera
  3. Jag kände också så, men nu när det gått 4 månader sen vi slutade så saknar jag det inte alls...
    och när tänderna kom var det inte riktigt lika roligt att amma längre heller ;)

    Kram

    SvaraRadera