fredag 29 juni 2012

Reseberättelse del 1

Tillbaks i USA efter två underbara veckor hemma i Sverige. Haft galet mycke att göra och träffat familj, släkt, vänner och arbetskamrater. Var verkligen jättekul att träffa alla, men önskar att jag kunde stannat längre.

Flygresan dit tog ca 18 timmar från dörr till dörr. Det var lite svårt att veta vad man skulle ha med sig i handbagaget, men jag packade:
- blöjor, våtservetter och småpåsar att lägga smutsblöjor i
- 3 flaskor och ersättning
- leksaker, nya och gamla
- ombyten ( vilket var tur då jag redan fick byta kläder på honom i Boston).
- babybjörnen!! Ovärderlig och ett måste enligt mig!!
- lätt vagn
- kudde och filt
- vattenflaska (det var ok att ta med sig genom tullen, men man får vara beredd att provsmaka mat och vätska)
- nässpray
- servetter

Jag fick tipset om att ge honom flaskan vid start och landning, men han hade inga problem med trycket. De första timmarna mellan Boston och Frankfurt var han lite kinkig, men vi gicknomkring lite och jag matade honom emellanåt och när det var ca 2 tim kvar somnade han, så resan gick över förväntan. Flygresan Frankfurt-Göteborg sov han innan vi kom upp i luften tills vi skulle gå av planet...var nog lite trött stackarn...

När man reser själv med en bebis får man så otroligt mycket hjälp från människor runt omkring, i alla fall så fick jag den erfarenheten. De hjälpte mig att hålla Aron, hjälpte mig med väskor och vagn. Helt ovärderligt med den hjälpen, när man står där och håller på att få ett psykbryt för att inte kärran vill vika ihop sig ;)

Han anpassade sig bra till tidsomställningen och det enda jag märkte var väl att han var mer trött och behövde sova lite längre under dagarna. Jag lät honom egentligen sova när han behövde.

Delar upp reseberättelsen i flera delar, annars blir det för långt att läsa ;)

Kramar <3

6 kommentarer:

  1. Härligt att allt gick bra och att du hade det bra hemma :) synd att vi inte kunde ses denna gången :( men snart hoppas jag...! Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen jättesynd. Men det är ju en bit för dig att åka och ibland passar det bara inte. Fick ju träffa dig förra sommaren, och om vi kommer hem till jul kanske vi ses <3

      Kram, vännen!

      Radera
  2. Skönt att allt gick så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen!! Var så nervös innan, men det gick verkligen otroligt bra :)

      Kram

      Radera
  3. Himla skönt att resan gick så bra :) Aron är ju en guldklimp, duktigaste killen :)
    Kram

    SvaraRadera