söndag 2 december 2012

En magisk dag

Först vill jag tacka för tipsen om apparna!
Igår var vi inne i New York och tittade. Kändes helt magiskt att gå där inne bland all julskyltning, och vi kom inte hem förrän 23-tiden. Nackdelen var att det var så otroligt mycket folk överallt. Att handla något var ju inte att tänka på, om man inte ville stå i en enorm kö. På Macys hade de ett tomteland, där barnen fick ta kort och träffa tomten (ni vet, det där klassiska), men den kön var ringlande lång. Men man fick tjuvtitta på tomten om man ville, det fick man göra i ett fönster där han satt....så nu har vi sett honom i alla fall ; )

Det var som sagt mycket folk och tog oss en timme att hitta en restaurang som inte hade 2 timmars kö. Men tillslut hittade vi en. Jag väntade utanför med Aron och vagn och skulle gå in när Fredrik vinkade åt oss. Kommer fram till dörren och helt plötsligt hör jag "excuse me" och förbi trippar en donna med päls och hennes mes till man, öppnar dörren och slänger igen den framför mig. Där står jag med barn på ena armen och en vagn i andra...och tanken "jä--a idioter". Som tur var så kom en gentleman som såg detta, och öppnade för mig (maken var tvungen att följa med servitören till bordet, men han kom ju sen också och hjälpte mig). Fifan...vad jag har svårt för idioter som beter sig som stroppar...

Men som sagt, bortsett från det så var det en magisk kväll. När vi stod och beundrade skyltfönstren spelade de "Jag drömmer om en jul hemma..." (På svenska alltså) och då blev allt plötsligt ännu mer magiskt...tänk vad patriotisk man blir när man bott utomlands ett tag : )

Bildbomb nedan, och en trevlig 1:a advent till er ❤
(Ursäkta om de är dålig kvalité, min mobilkamera tar urkassa kort när det är lite mörkt)




Skyltfönster



Skyltfönster



Glögg serverade de på ett ställe



Rockefeller center



Aron charmar damer



Vet inte exakt var detta var, men i närheten av Rockefeller












Aron och nya kompisen på Times Square
- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder, förstår att det var magiskt. Jag har alltid drömt om att åka skridskor i NY sådär som de gör på film.

    Och... ursäkta språket men, vilka jä*a idioter det finns. Skönt då att det finns den andra sorten också, som ser och hjälper.

    Fin första advent önskar jag dig också!
    //J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ursäktad ; )
      Skulle också velat åka skridskor där, men med tanke på allt folk hoppade vi över det

      Kram

      Radera
  2. Lät riktigt underbart, förutom idiotkärringen.. usch och tvi för såna människor!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tvi!!! För vissa "fina" försvinner förståndet ihop med mängde pengar de tjänar.
      Annars var det en härlig dag :)
      Kram

      Radera
  3. Jag skulle verkligen vilja uppleva NY runt jul, det verkar vara så himla fint. Puckomänniskor finns det ju tyvärr överallt, tur att det fanns sådana som hjälper till också.

    SvaraRadera
  4. Ja, tyvärr :(
    Jag är otroligt glad över att jag fått uppleva det. En dröm jag haft länge.

    SvaraRadera