söndag 20 maj 2012

Utmaning

Jo, men det var väl på tiden att jag svarar de där två utmaningarna jag fått. Jag hade inte glömt dem, men tiden....herregud, var finns tiden numera  ;)

Fick 11 frågor från Nina (vet inte om jag får länka till din blogg ;)) och 11 frågor från Luiza.....tack söta, rara ni!!

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you

11 frågor från Luiza

1.Vilken är din favoritstad i världen att besöka?

    Har många städer som mina favoritstäder, bland annat Paris, New York, Boston, Valencia, Malmö, Köpenhamn....alla charmiga på sitt sätt.

2.Om du skulle vinna 50 miljoner, vad är det första du skulle göra/köpa med pengarna?
    Oj....hmmm...tror jag hade åkt raka spåret och shoppat som en galning. En helt ny garderob hade det blivit, utan tanke på att "jag borde inte".

3.Vad är det läskigaste du gjort i ditt liv?
    Det måste vara att jag slutade mitt jobb och flyttade till USA. "Man vet vad man har men inte vad man får" säger de ju. Att komma till ett nytt land, utan att känna någon är inte så lätt.

4.Om du fick vara en kändis för en dag, vem skulle du vilja vara?

    President Barack Obama, för att känna hur det känns att vara en av världens mäktigaste män.

5.Vilket är ditt drömyrke?
    Vet inte om jag har något "drömyrke", men det had varit roligt att få jobba med inredning och trädgårdar.

6.Om du skulle bli erbjuden att lära dig ett nytt språk, vilket språk skulle du så välja?

    Spanska

7.Hur ser din drömsemester ut?

    Typ den vi ska göra i sommar då vi åker runt till San fransisco. Los Angeles, San Diego, Las Vegas och Washington. Blandning mellan stad och strand :)

8.Vad lyssnar du helst på för musik?
    Jag lyssnar nog på all sorts musik....med vissa undantag.

9.Vilken är din favoritblomma?

    Tulpaner. Man blir alltid lika glad av dem :)

10.Vad är ditt bästa minne från barndomen?
    Har flera bra minnen, bland annat somrarna ute i skärgården (Vänern, Spiken), dagarna i mormor och morfars stuga och hur vi klädde ut oss med farmors mängder av roliga kläder.....

11.Har du gjort något du ångrar, i ditt liv?
    Vissa saker kan jjag känna att jag ångrar....eller ja, tycka vara dumma. Men förhoppningsvis har jag lärt mig av dem :)


11 frågor från Nina

1. Favoritresmål?

    Av de jag varit på, så ligger Frankrike,Spanien och Västindien högt. Men jag skulle gärna vilja åka till Australien.

2. Favoritfilm?
    Så svårt att välja en. Tyckte Inception med Leornardo di Caprio var bra, samma Law Abiding Citizen med Gerard Butler.

3. Sommarplaner?
    Rundresa i USA, Niagarafallen om 2 veckor och hem till Sverige på besök om ca 1 månad :)

4. Vad gör du helst en ledig dag?

    Om Fredrik är ledig så åker vi gärna ut och ser oss omkring, försöker uppleva så mycket som möjligt här borta. På veckodagarna, när det bara är jag och Aron så har vi rutiner på morgonen och förmiddagen. Under eftermiddagen kan vi åka och shoppa, eller träffa någon av de andra svenska fruarna för tex fika, eller gå promenader....eller så är vi bara hemma vissa dagar.

5. En plats i Sverige som betyder mycket för dig?
    Kållandsö. Där växte jag upp och där har jag mina föräldrar kvar. Känns alltid skönt och avslappnande att komma dit ut. Naturen, sjön och tystnaden är underbar.

6. Om vi skulle ses, vad skulle vi göra då?
    Jag hoppas vi träffas i sommar, när jag är hemma. Kanske middag ute, eller fika?

7. Favoritmusik?
    Nästan all sorts musik.

8. Vad är du mest stolt över?

    Min son :)

9. Högsta önskan?
    Låter kanske löjligt och pretto, men min högsta önskan har redan slått in.....att få barn, gifta sig och skaffa hus. Att jag dessutom får möjligheten att bo utomlands ett tag ären stor bonus som jag är glad över att få uppleva. Så man kan säga att jag lever mitt drömliv. Men visst....finns det saker jag önskar mig; att jag, min familj, släkt och vänner får vara friska, att vinna storvinst på lotto, köpa drömbilen, ut och resa jorden runt osv...

10. Vill du ha barn? och i såfall hur många.
    Vi har under flera år velat haft barn, men det tog som sagt var lite tid, många tårar och jobbiga månader. Men nu är han här och är värd allt vi fått gå igenom. Skulle nog vilja ha ett syskon till honom, men när, hur och om....får vi se.

11. Vad skulle du göra med 10 miljoner?
    Köpa helt ny inredning till huset, göra iordning trädgården, resa, ge bort lite pengar till familj, shoppa, shoppa, shoppa, shoppa :)

Mina frågor:
1. ditt bästa restips
2. Om du fick ett gott råd till någon, vad skulle det vara?
3. Bästa sommarminnet
4. Har du någon "udda" talang/förmåga?
5. Om du fick vara ledig från ditt jobb under ett år, vad skulle du göra då?
6. Vad betyder mest för dig, plats, person eller pryl.
7. Favoritfilm?
8. Vad är din största rädsla?
9. Favoritmat?
10.Vilken konsert skulle du helst vilja se (kan även välja en artist som inte lever)?
11.Var ser du dig själv om 10 år?

Nu är jag så trist att jag inte skickar vidare till någon speciell, eftersom de flesta bloggar jag läser redan har svarat på 11 frågor. De som vill och har lust....vassegoda!!!

3 kommentarer:

  1. Oh vad skoj att läsa dina svar :) och självklart får du länka :)

    Hoppas att vi kan ta en middag ihop i sommar, vore skoj! När kommer du hem?

    Ha en fin start på veckan kära du.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, vad bra...var lite osäker på det.
      Jag kommer hem 14-27 juni. Ska bli sååååå härligt att komma hem lite.
      Vi kan ju höras lite närmre om dag och så. Har inga dagar bokade än så länge, men de lär nog fyllas ganska snabbt ;)

      Kram

      Radera
  2. Hej finaste vännen.
    Ville komma in och tacka för de fina orden i samband med Matildas födelse.
    Det betyder så otroligt mycket när så många delar vår lycka.

    Hoppas allt är bra med er.
    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera