tisdag 15 maj 2012

Utbrott

Vet inte om det är någon utvecklingsperiod, trotsålder eller tänder.... Men de senaste dagarna har Aron haft en period varje dag då han fullkomligt gallskriker och är helt otröstlig. Han verkar inte ha ont i magen och det kan komma när som helst (verkar istället vara förbannad ;) )Men de två sist dagarna har det blivit efter han vaknat från en tupplur. Det enda som har hjälpt hittills har varit att amma honom (även om han fick mat för ex 40 min sedan). Då blir han lugn och kan ligga och snutta en bra stund. Så vad kan detta vara? Hunger ändå (jag matar ju tills han inte vill ha mer)? Tänder (skulle han inte vara lite mer jämnkinkig under hela dagen och inte bara dessa utbrott)? Utvecklingsperiod (åter igen, blir de inte mer kinkiga under hela dagen?

Hmmmm....



- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Lilla gubben..jobbigt när det kommer då och då och man inte kan sätta det i nåt sammanhang. kan det vara mardrömmar? :)
    Eller han kanske bara vill vara nära?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat lite på om det kan vara mardrömmar, eller om det bara är att han behöver lite närhet och tröst. Så fort han får ligga brevid mig och amma en liten stund lugnar han ner sig och somnar för det mesta om.

      Kram

      Radera
  2. Även Elis är inne i en sådan period. Flera gånger har han vaknat upp helt otröstlig efter sin vila. Undrar vad det kan vara?
    Om du hör vad det kan vara, hojta till!

    Kramar
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore ganska skönt att veta vad det var...även om det bara är en utvecklingsperiod. Han verkar inte ha ont, utan mer trött och behov sv tröst.

      Hör jag något så lovar jag att dela med mig ;)
      Kram fina du <3

      Radera