måndag 23 april 2012

Sovvanor och trötthet

De senaste kvällarna har det faktiskt gått väldigt bra att natta Aron någon gång mellan 20.30-21.00. Förut har det skrikits och vi har varit tvungna att bära på honom i nästan 2 timmar fram till ca 23 då han somnat. Nu har vi börjat att gå fram och tillbaka inne i sovrummet (vi har hans säng i vårt sovrum) med alla lampor släckta och stängd dörr, för att eliminera stimulans. Det har tagit ca 20 min och lite skrik men sen somnar han. Hoppas detta blir en vana :) Men bara för att jag skriver om det kommer komma tillbaka och bita mig där bak.....jag lovar.....

Även om han somnar ganska tidigt och för det mesta sover på nätterna, är jag grymt trött. Vet inte om det är den s.k vårtröttheten eller pollenallergin....eller båda... Har börjat med vitaminer igen så hoppas jag på att bli lite piggare.

Kram!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Jag skulle rekommendera att ta att testa att lägga honom själv men med dig i närheten eller med en hand på honom. För det kan vara så att han kommer ha lättare att komma till ro själv. Han kan ju likagärna skrika där i 20min som i er famn. Det brukar bara ta några skrikomgåmgar innan dem vant sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har allt tänkt tanken. Han börjar bli tung att bära omkring på, och dessutom vore det bäst om han kunde somna själv :)

      Radera
  2. Hoppas det funkar!
    Som du säger, man vågar ju knappt skriva att nåt går bra, det är som om de hör det och gör precis tvärtom sen ;)

    SvaraRadera
  3. Förstår dig. Jag är så trött så trött. Har inte sovit en hel natt på kanske 8-9 månader så det är väl inte så konstigt. :) Hur ofta ammar lillkillen på natten?

    Molly brukar äta någon gång mellan 22.00 - 00.00, sen runt 02.00-03.00 och sen vid 06.00-07.00 ungefär. Ska bli skönt när hon börjar hoppa över det där målet vid tretiden sen.

    SvaraRadera