fredag 13 april 2012

Gillar/ogillar

Aron gillar
- babygymmet. Fast som allt annat...bara under en period, sen är det variation av aktivitet.
- Bilen. Somnar nästan alltid när vi är ute och åker.
- Sova på mamma. Tar jag mig en lur på dagen ihop med honom kan han sova ett par timmar, annars knappt 20-30 min.
- Suga, tugga, bita och dreggla är toppen!!
- Skötbordet. Skiner alltid som en sol när han ligger där.
- Mat. Ett riktigt matvrak, och har lärt sig när han ser flaskan eller bröstet att det betyder mat och blir lyrisk.
- Att bada.
- Sina fötter....som han är fascinerad över.

Aron ogillar
- Att bli fastspände i bilbarnstolen, men så fort vi börjar bära på den tystnar han.
- Sitta still på kvällarna. Måste bli runtburen och blir inte glad om vi sätter oss ner (beror lite på vilket humör han är på).
- Att vänta på maten
- Av någon anledning....att ta på sig tröja.
- Vet inte om han ogillar napp, men den åker oftast ut efter någon minut.
- Han är lite tveksam till babybjörnen, men jag tror det blir bättre nu när man kan ha honom framåtvänd. Han börjar bli väldigt nyfiken på omvärlden.
- Ogillar det mesta de dagar han är på det humöret ;)

Och....i helgen ska vi prova smakportioner för första gången :)

6 kommentarer:

  1. Kul att läsa gilla-/ogillalistan! :)

    Lycka till med smakproverna!
    Ett tips; se till att han är utvilad och inte för hungrig. Men det kanske du visste redan?! ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är så väldigt likt vår pojke! Vi började lägga honom att somna själv, (för jag fick ont i ryggen av att bära honom jämt). Han fick ligga i sin vagga och jag hade hela tiden handen på hand bröst och höll i nappen lite. Han skrek å det var vidrigt i 20 min, men jag pratar inte med han eller nått, och sen lugnade han sig och knorrade i 20 min till och sen somnade han själv första gången. Nästa gång tig det 7 min och nu gråter han aldrig längre.
    Min poäng med att berätta detta är att han blev en så extremt nöjd bebis efter detta! Han kan ligga i timmar själv å vara nöjd å glad, han kan somna själv på golvet när han blir trött, OCH skriker enbart när han är hungrig nu, eller vill få uppmärksamhet.
    Nu verkar ni ju absolut inte ha problem, men kan vara skönt att veta att det inna något att testa för att slippa tex bära på kvällen. Och jag började samtidigt ha honom att sova på magen vilket också gjorde att han sover lite längre stunder själv.
    Dock är det oftast 30 min här också när han sover själv men det verkar räcka för honom nu. :-)
    Härligt att allt går fint hos er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för råden. Det börjar bli lite jobbigt att bära runt på honom nu när han kryper upp i vikt ;) Alla tips för en bra sömn m.m är såååå välkomna :)

      Kramar

      Radera
  3. Vad kul att läsa!

    Lilla H är likadan vid middagslurerna (tror inte det heter så i plural, men jag låtsas;) ) Det är mycket mysigare att sova på mig eller nära mig i alla fall.

    Hoppas det går bra med smakproverna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi...ja det är ju så mysigt, men man får inte speciellt mycket gjort ;)

      Kram

      Radera